Fish

marți, 3 ianuarie 2012

Model de proiect didactic


                                                 PROIECT    DIDACTIC

Propunator: Surdoaia   Ana- Maria
Liceul Teoretic ,,Dimitrie  Cantemir” Iasi
Data: 5.12.2011
Clasa:a VI-a C
Disciplina:Limba si literatura  romana
Subiectul  lectiei:Substantivul
Tipul  lectiei : de recapitulare  si  sistematizare

Obiective  operationale
Sa  dea  definitia  corecta  a  substantivului.
Sa  identifice substantivele  compuse.
Sa recunoasca  substantivele  articulate.
Sa  poata sistematiza  substantivele.
Sa  identifice  functiile  sintactice  ale substantivului.

Strategia  didactica
a)Metode  si  procedee : conversatia, analiza gramaticala,fise,ciorchinele
b)Forme  de  organizare  a  activitatii: activitatea  frontala  combinata  cu  activitatea  individuala  si cu activitatea  de grup.
c)Resurse:cunostintele  dobandite  anterior  de elevi ,capacitatile  de  invatare  ale  elevilor,timpul:50 minute.
d)Materiale  didactice :manualul de clasa a VI-a
Bibliografie:Stefania  Popescu,Gramatica  practica  a limbii  romane,Editia a XV-a,Editura  Tedit  FZH,Bucuresti,2009

                                                          Scenariul didactic


Nr.
Crt.
Momentele
lectiei
Activitatea  professorului
Activitatea elevului
Metode si procedee
Forme de orgaznizare a activitatii
Evaluare
1
Moment
organizatoric
      1'
Se asigura conditiile necesare desfasurarii optime a lectiei .
Se pregateste materialul didactic.
Se face prezenta  elevilor la ora.
Elevii isi pregatesc caietele si
manualul.



2
Captarea  atentiei
      3'
Propune elevilor completarea fisei cu proverbe.
Partea de vorbire care lipseste constituie  numele lectiei.
Elevii asculta si raspund cerintelor.
Conversatia
euristica
Invatarea prin descoperire
Frontala
Observarea
Intarirea
raspunsurilor
3
Enuntarea
temei
      1'
Astazi vom recapitula si sistematiza cunostintele accumulate de voi pana acum despre substantiv .
Elevii noteaza in caiete titlul lectiei.
Expunerea
Frontala

4
Actulizarea
cunostintelor
       5'
Profesorul verifica tema atat calitativ cat si cantitativ.
Verificarea calitativa se face selectiv,prin sondaj.
Elevii prezinta caietele.
Elevii selectati vor citi tema  si o vor corecta daca este cazul.
Conversatia
Activitatea
individuala
Exercitiul
Frontala,
Individuala
Controlul temei si analiza acesteia
5
Dirijarea
invatarii
     25'
Antreneaza elevii in activitatea ce se desfasoara.
Pune intrebari(ce este substantivul.?,dati  exemple de substantive,clasificati substantivele,reguli de scriere a substantivelor)
Identificati in textele propuse substantivele proprii.
Formeaza grupe si da fiecarei grupe sarcini de lucru.
Elevii participa activ.
Elevii lucreaza in grupe atunci cand li se cere.
Elevii noteaza in caiete.
Conversatia
Exercitiul
Analiza gramaticala
Explicatia
Frontala
Observa fisa,caietele ,incurajeaza elevii prin diferite calificative(aprecieri verbale)
6
Obtinerea
performantei
        3'   
Raspundeti la cerintele de pe fisa.
Elevii raspund la cerinte.
Exercitiul
Frontala Individuala

7
Feedback
Se realizeaza pe tot parcursul lectiei.

Conversatia
Frontala
Aprecierea activitatii elevilor
8
Evaluarea
performantelor
       9'
Rezolvati  testul  correct
Elevii raspund la cerinte.
Exercitiul
Individuala

9
Retentia
      2'
La final sa reluam clasificarea substantivelor,categoriile gramaticale,functiile substantivului
Elevii participa si raspund la intrebari(Dupa inteles substantivele  sunt: comune,proprii,dupa alcatuire substantivele  sunt simple,compuse)
Categorii gramaticale:
gen(masculin,feminine,neutru),
numar(singular,plural),
caz(nominativ,acuzativ,genitiv,dativ,vocativ).
Conversatia
Sinteza
Frontala

10
Transfer
      1'
Rezolvati in scris, exercitiile 6,7,8 de la pagina 79.
Elevii vor nota tema  pe caiete



Niciun comentariu:

Trimiteţi un comentariu