PROIECT
DIDACTIC
Propunator: Surdoaia Ana- Maria
Liceul
Teoretic ,,Dimitrie Cantemir” Iasi
Data: 5.12.2011
Clasa:a VI-a C
Disciplina:Limba si literatura romana
Subiectul
lectiei:Substantivul
Tipul lectiei
: de recapitulare si sistematizare
Obiective operationale
Sa dea definitia
corecta a substantivului.
Sa identifice
substantivele compuse.
Sa recunoasca
substantivele articulate.
Sa poata
sistematiza substantivele.
Sa
identifice functiile sintactice
ale substantivului.
Strategia didactica
a)Metode
si procedee : conversatia,
analiza gramaticala,fise,ciorchinele
b)Forme
de organizare a
activitatii: activitatea frontala combinata
cu activitatea individuala
si cu activitatea de grup.
c)Resurse:cunostintele dobandite
anterior de elevi
,capacitatile de invatare
ale elevilor,timpul:50 minute.
d)Materiale
didactice :manualul de clasa a VI-a
Bibliografie:Stefania Popescu,Gramatica practica
a limbii romane,Editia a
XV-a,Editura Tedit FZH,Bucuresti,2009
Scenariul didactic
Nr.
Crt.
|
Momentele
lectiei
|
Activitatea professorului
|
Activitatea elevului
|
Metode si procedee
|
Forme de orgaznizare a activitatii
|
Evaluare
|
1
|
Moment
organizatoric
1'
|
Se asigura conditiile necesare desfasurarii optime a lectiei .
Se pregateste materialul didactic.
Se face prezenta elevilor la
ora.
|
Elevii isi pregatesc caietele si
manualul.
|
|
|
|
2
|
Captarea
atentiei
3'
|
Propune elevilor completarea fisei cu proverbe.
Partea de vorbire care lipseste constituie numele lectiei.
|
Elevii asculta si raspund cerintelor.
|
Conversatia
euristica
Invatarea prin descoperire
|
Frontala
|
Observarea
Intarirea
raspunsurilor
|
3
|
Enuntarea
temei
1'
|
Astazi vom recapitula si sistematiza cunostintele accumulate de voi
pana acum despre substantiv .
|
Elevii noteaza in caiete titlul lectiei.
|
Expunerea
|
Frontala
|
|
4
|
Actulizarea
cunostintelor
5'
|
Profesorul verifica tema atat calitativ cat si cantitativ.
Verificarea calitativa se face selectiv,prin sondaj.
|
Elevii prezinta caietele.
Elevii selectati vor citi tema si o vor corecta daca este cazul.
|
Conversatia
Activitatea
individuala
Exercitiul
|
Frontala,
Individuala
|
Controlul temei si analiza acesteia
|
5
|
Dirijarea
invatarii
25'
|
Antreneaza elevii in activitatea ce se desfasoara.
Pune intrebari(ce este substantivul.?,dati exemple de substantive,clasificati substantivele,reguli
de scriere a substantivelor)
Identificati in textele propuse substantivele proprii.
Formeaza grupe si da fiecarei grupe sarcini de lucru.
|
Elevii participa activ.
Elevii lucreaza in grupe atunci cand li se cere.
Elevii noteaza in caiete.
|
Conversatia
Exercitiul
Analiza gramaticala
Explicatia
|
Frontala
|
Observa fisa,caietele ,incurajeaza elevii prin diferite
calificative(aprecieri verbale)
|
6
|
Obtinerea
performantei
3'
|
Raspundeti la cerintele de pe fisa.
|
Elevii raspund la cerinte.
|
Exercitiul
|
Frontala Individuala
|
|
7
|
Feedback
|
Se realizeaza pe tot parcursul lectiei.
|
|
Conversatia
|
Frontala
|
Aprecierea activitatii elevilor
|
8
|
Evaluarea
performantelor
9'
|
Rezolvati testul correct
|
Elevii raspund la cerinte.
|
Exercitiul
|
Individuala
|
|
9
|
Retentia
2'
|
La final sa reluam clasificarea substantivelor,categoriile gramaticale,functiile
substantivului
|
Elevii participa si raspund la intrebari(Dupa inteles substantivele sunt: comune,proprii,dupa alcatuire
substantivele sunt simple,compuse)
Categorii gramaticale:
gen(masculin,feminine,neutru),
numar(singular,plural),
caz(nominativ,acuzativ,genitiv,dativ,vocativ).
|
Conversatia
Sinteza
|
Frontala
|
|
10
|
Transfer
1'
|
Rezolvati in scris, exercitiile 6,7,8 de la pagina 79.
|
Elevii vor nota tema pe caiete
|
|
|
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu